Op zich wel jammer dat het juist die week eindelijk mooi weer was, en dat dat mooie weer inmiddels alweer is omgeslagen. Maar we hebben het heel goed gehad op de Canarische Eilanden. Beslist geen klagen dus.
Voor ons vertrek naar Fuerteventura heeft Erik wel nog de laatste epoxylagen met kopermengsel op het onderwaterschip kunnen aanbrengen. En toen ging er tóch ineens iets mis met de epoxy. Onbegrijpelijk als je weet hoe zorgvuldig Erik werkt! Epoxy bestaat uit twee componenten, hars en verharder, die in een speciale verhouding gemengd moeten worden. De twee tankjes staan op de werkbank in de berging. Erik weegt en meet al maanden zeer geconcentreerd de hoeveelheden af (intussen al het derde digitale HEMA-weegschaaltje in gebruik 👍😄). Hoe het kon gebeuren weten we niet, maar in een onbewaakt ogenblik zijn de tankjes verwisseld. Erik merkte dat de aangebrachte epoxy niet meer hard werd...😱 En dan kun je zomaar ineens héél blij zijn met de lage temperaturen, want daardoor had hij nog niet zo veel gedaan die dag.
Ook heeft Erik vlak voor onze vakantie de binnen- en bovenkant van de boot nog een keer kunnen verven. De strakke bovenrand, en wat kitwerk hier en daar, maakt het al zo anders. En dan moeten er zelfs nog twee lagen verf volgen.
Het is wel oefenen en handigheid krijgen met de verf. En ook dekt de verf deze eerste laag nog lang niet. Door de verf heen zie je nog goed waar oneffenheden in plamuurwerk of in het hout zelf zitten. Dus dan nog maar een keer schuren en plamuren.
Wat wordt ie mooi!!!!
BeantwoordenVerwijderen